LES TAC ENTREN A LA MEVA VIDA

LES TAC ENTREN A LA MEVA VIDA
infància i tecnologia

domingo, 7 de marzo de 2010

La Web 2.0

Dilluns 1 de març a la classe de TAC es va impartir la segona classe magistral sobre Internet com a instrument per la cerca d’informació i per a la interacció col·laborativa. El concepte de web 2.0 i els seus serveis, també allò que ens interessa com a futurs educadors, les seves aplicacions educatives.


Primer fem un repàs, comencem per la Web 1.0 que correspon a un tipus de web estàtica i unidireccional el seu període compren 1994-1997, les seves característiques són pàgines webs que mai s’actualitzen. Després apareix la Web1.5 ja dinàmica i comprenc el període 1997-2003 té com a característiques pàgines webs construïdes dinàmicament a partir d’una o diverses base de dades. I així arribem a una evolució amb la Web 2.0 que ja és un web col·laboratiu, és a dir els usuaris es converteixen en contribuïdors, publiquen les informacions i realitzen canvis en les dades.

En que consisteix la Web 2.0
Les seves eines no són noves, són noves les aplicacions que s’han fet de les antigues eines. Un definició de la web 2.0 seria els canvis en la manera que les persones usen la xarxa, prenen la informació i interactuen amb el internauta permetent-li trobar i modificar la informació que la persona vol en el format que li és més útil, per tant és de manera col·laborativa. Posaré un exemples d’aplicacions de web 2.0:
Wikis: Un tipus de lloc a la web que permet al usuari afegir, suprimir, o corregir, el seu contingut. Pot ser lliure com ara la vikipèdia o restringit.
Blocs: És un diari on-line que comprenc contingut i escriptura que l’autor desitja compartir amb d’altres persones.
Xarxes socials: una comunitat on-line creada pels usuaris per connectar-se, comunicar-se i compatir com Facebook, Flickr, Myspace.
Altres exemples són webquest, escritori on-line, gestió de continguts, sindicació o suscripció, mashup.

Aplicacions educatives

Per expresar-se crear i publicar amb blocs i wikis
La web 20.0 ofereix enormes possibilitats educatives conèixer, compartir, crear, participar relacionar-se, són important objectius educatius que es poden assolir amb les aplicacions web 2.0. cal recursos com disposar al centre d’un intranet i de suficient suport informàtic per l’alumnat.

· Espai ric en fonts d’informació que comporta un aprenentatge més autònom i permet una més gran participació en les activitats en grup, fet que augmenta el interès i la motivació de l’estudiant
· Facilita la realització de noves activitats d’aprenentatge i d’avaluació junt amb la creació de xarxes d’aprenentatges.
· Es desenvolupen i milloren les competències digitals
· Proporciona entorns per al desenvolupament de xarxes de centres i professors a on reflexionar sobre els temes educatius, ajudar-se, elaborar i compartir recursos.
Tot això suposa un nou rol per professors i alumnes orientats al treball autònom i col·laboratiu, crític i creatiu, l’expressió personal, investigar i compartir recursos, crear coneixement i aprendre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario