LES TAC ENTREN A LA MEVA VIDA

LES TAC ENTREN A LA MEVA VIDA
infància i tecnologia

lunes, 3 de mayo de 2010

Laboratori 9 Análisi d'una aplicació educativa

22 de març de 2010

El laboratori 9 de les classes de Tac va consistir en l’anàlisi d’una aplicació educativa. Hem realitzat en grup l'anàlisi de dos sofwares educatius. Un és Geogebra: programa lliure i interactiu que combina geometria, àlgebra i càlcul. L'altre és Galí: guia per a l'autoaprenentatge de la llengua catalana. Totes dues anàlisis són en aquesta
wiki.

Un software educatiu és aquell destinat a l’ensenyament i l’aprenentatge, a més a més de permet el desenvolupament de certes habilitats cognitives. Pot ser com un joc que la majoria de vegades tenen certs aspectes que poden esdevenir educatius, o poden ser programes creats amb una finalitat molt concreta. Les característiques que cal que tingui un software educatiu són les següents:

Potenciar l’aprenentatge dels nens
Fàcil d’usar amb colors vius i ser divertit.
No ha de tenir continguts massa repetitius ni mecànics.
Ha de treballar continguts bàsics de l’educació del nen.

Al llarg de la classe ens varem centrar en programes que han estat pensats per a educar.
D’una banda tenim els Algorítmics (tancats) el diàleg és estereotipat i tancat, són les que més predominen (exercitació, tutorials). És mecànic i com ara el Click.com del Departament d’Educació. Aprenem dades que cal memoritzar-les. D’altra banda tenim els Heurístics (oberts) el programa es actua d’una forma diferent en funció del què fa l’usuari. Exemples típics d’aquest tipus de software són
Logo, Etoys, Scratch, GeoGebra. En el el winlogo el paper de l’usuari és molt participatiu.
La professora ens ha proposat aquests dos exemples de multimèdies educatius:
http://www.cenice.es/ , http://www.edu365.cat/

Definitivament els softwares educatius són una eina eficaç i de gran ajuda per potenciar i desenvolupar mitjançant les TIC els coneixements dels usuaris.

No hay comentarios:

Publicar un comentario